نسخه انگليسي و كامل اين مقاله توسط وب سايت entrepreneur نوشته شده است. بخش هاي داخل پرانتز توسط لينگو ترجمه اضافه شده است.
براي جذب مشتري به وب سايت كوچك خود و قانع كردن آنها براي شروع خريد، اين برنامه را دنبال كنيد.
1) ببينيد در كدام بخش بازار نياز وجود دارد و آن نياز را برآورده كنيد.
بيشتر افرادي كه در شروع كار خود هستند يك اشتباه رايج انجام مي دهند. قبل از اينكه بازار فروش خود را بيابند به دنبال يافتن محصول مي روند. براي اينكه شانس موفقيت خود را افزايش دهيد بايد اول بازار هدف خود را بيابيد. روش كار به اين صورت است كه بايد يك گروه از افراد را بيابيد كه به دنبال يك راه حل براي مشكل خود هستند اما نمي توانند آن را پيدا كنند. اينترنت سبب شده اين دست جستجوها براي يافتن بازار ساده تر شود. (مثلا خود ما به عنوان موسسين لينگو ترجمه، قبل از تاسيس اين پلتفرم آنلاين كاملا در حوزه كاري خود شناخته شده بوديم و خيلي قبل از تاسيس لينگو ترجمه با شركت هاي خوشنام و افراد حرفه اي به صورت فريلنس كار مي كرديم. سپس براي گسترش كار خود به فكر تاسيس سايت لينگو افتاديم تا بتوانيم خدمات با كيفيت ترجمه را در اختيار طيف گسترده تري از افرادي قرار دهيم كه به دنبال يافتن پلتفرمي براي دريافت خدمات ترجمه با كيفيت عالي بودند و اولويت اصلي خود را كيفيت بالاي ترجمه مي دانستند. در واقع در زمان تاسيس لينگو ترجمه ما كاملا بازار هدف خود را شناسايي كرده و حتي در آن حضور داشتيم).
در اين راستا بايد قبل از شروع كار خود به سراغ فروم هاي مربوط به شغل خود برويد تا ببينيد مردم چه سئوالاتي مي پرسند و چه مشكلاتي دارند و سعي كنيد پاسخگوي اين مشكلات باشيد (مثلا در بازار پر رقابتي كه ما در آن حضور داريم، با بررسي نظرات مردم به اين نتيجه رسيديم كه ترجمه با كيفيت پائين به راحتي در دسترس همه هست و افرادي كه كيفيت ترجمه براي آنها اهميت ندارد به راحتي مي توانند به آن دسترسي داشته باشند. بنابراين ترجيح داديم كلا وارد اين بخش بازار نشويم و تمركز خود را فقط روي مشترياني قرار دهيم كه نياز به دريافت كار با كيفيت بالا دارند. يعني سعي كرديم حتي ترجمه مقاله دانشجويي را نيز با كيفيت بالا ارائه كنيم و با وجود پر سود بودن بخش ترجمه هاي كيفيت پائين از آن كاملا چشم پوشي كرديم. در نتيجه در وب سايت لينگو ترجمه خبري از پينشنهاد كيفيت هاي گوناگون براي ترجمه مقاله نيست و ما كيفيت به اصطلاح برنزي يا نقره اي نداريم و قيمت ترجمه مقاله بر اساس كيفيت دسته بندي نمي شود. بنابراين برند خود را در كل بازار مبتني بر كيفيت تعريف كرديم. اگر مي خواستيم روي دسته ديگر مشتريان تمركز كنيم كه اهميتي به كيفيت نمي دهند بايد روي موضوعاتي مانند ترجمه ارزان يا ترجمه آماده به عنوان كلمات كليدي كار مي كرديم و در زمان جذب مترجم نيز مي توانستيم همه افرادي كه تمايل به كار با ما داشتند را جذب كنيم. بنابراين بازار هدف كاملا به فرم كار ما، نوع كارمندان ما، معرفي برند و ساير موارد شكل داد).
شما بايد به دنبال كلمات كليدي بگرديد كه تعداد زيادي از افراد آنها را جستو مي كنند اما روي آنها رقابت زيادي وجود ندارد. وب سايت رقباي بالقوه خود را بررسي كنيد و ببينيد آنها چطور به نياز بازار پاسخ مي دهند. سپس مي توانيد از چيزهايي كه آموخته ايد استفاده كنيد و محصولي ايجاد كنيد كه براي بازاري كه يافته ايد مناسب است و بايد دقت كنيد كه اين كار را بايد بهتر از رقباي خود انجام دهيد. (مثلا در بازار ما كلمه كليدي ترجمه مقاله يا قيمت ترجمه مقاله يا حتي ترجمه مقاله تخصصي و ترجمه مقاله فوري بسيار رقابتي است و اغلب افراد روي عباراتي مانند بهترين سايت ترجمه يا موارد اين چنيني كار مي كنند).
2- متني بنويسيد كه سبب فروش شود. متن سايت خود را به نحوي بنويسيد كه سبب پيشبرد فرآيند فروش از لحظه ورود مشتري به سايت تا لحظه خروج شود. عناوين جذاب بنويسيد. توضيح دهيد محصول شما دقيقا به چه دردي مي خورد. به خودتان به عنوان شخصي كه مشكلي را با محصول خود حل مي كند اعتبار دهيد. نظرات افرادي كه محصول شما را خريداري كرده اند را نشر دهيد. در مورد محصول توضيح دهيد و به مشتري بگوييد چه مزايايي دارد. قيمت خوبي بدهيد. ضمانت مناسب بدهيد. در صورت لزوم حراج مدت دار اعلام كنيد.
3- يك وب سايت ساده با كاربري راحت طراحي كنيد. توجه داشته باشيد كه وب سايت شما تنها محل برخورد مشتري با شما است. بنابراين محيط آن را كاربر پسند طراحي كنيد.
4- از موتورهاي جستجو براي جذب ترافيك به وب سايت خود استفاده كنيد. (در خصوص راه هاي انجام اين كار مقالات بسيار زيادي در اينترنت وجود دارد. مي توانيد با كليد واژه «سئو» بسياري از آنها را بيابيد)
5- براي خودتان به عنوان متخصص شهرت كسب كنيد. مردم براي كسب اطلاعات به اينترنت مراجعه مي كنند. اطلاعات مناسب را به صورت رايگان در سايت هاي مختلف در اختيار مردم قرار دهيد، خواهيد ديد كه ترافيك شما چقدر افزايش خواهد يافت. البته فراموش نكنيد كه هر جا نظر تخصصي داديد لينك سايت خود را هم قرار دهيد.
6- با ايميل با مشتريان و ثبت نام كنندگان سايت خود در ارتباط باشيد. وقتي در سايت خود امكان ثبت نام قرار مي دهيد به اطلاعات بسيار ارزشمند دست پيدا مي كنيد. مشتريان و افرادي كه در سايت ثبت نام كرده اند به شما اجازه داده اند براي آنها ايميل ارسال كنيد. از اين فرصت به درستي براي تبليغات استفاده كنيد.
7- روي فروش كالاها به مشتريان قبلي و فروش نسخه هاي جديدتر به مشترياني كه نسخه هاي قبلي را خريداري كرده اند سرمايه گذاري كنيد (مثلا اگر موبايل مي فروشيد، با آمدن مدل جديدتر به مشتريان خود ايميل بدهيد و به آنها اطلاع دهيد كه مثلا مدل 2020 كالايي كه آنها در 2019 خريده اند موجود شده است)
چه يك كسب و كار جديد باشيد و چه يك كارآفرين قديمي كه مي خواهد كسب و كاري جديد راه اندازي كند، مي توانيد از اين نكات بهره مند شويد. اينترنت و دنياي خدمات آنلاين سبب شده همه چيز خيلي سريع تر به سمت جلو حركت كند. يك سال حضور شما در كسب و كار آنلاين به اندازه 5 سال حضور شما در دنياي واقعي براي شما شهرت و اعتبار مي آورد. اگر يك كسب و كار جديد هستيد كه تازه كار خود را شروع كرده ايد، همين مراحل را طي كنيد و اگر مدتي از زمان تاسيس كسب و كار آنلاين شما مي گذرد، اين ليست را بررسي كنيد و ببينيد كجاي كار را اشتباه كرده ايد يا اصلا انجام نداده ايد.
جهت سفارش ترجمه مقاله و انواع متون تخصصي و همچنين استعلام قيمت ترجمه مقاله به سايت لينگو ترجمه مراجعه كنيد.