آرشیو آبان ماه 1399

ترجمه تخصصي كتاب و مقاله و ساير متون با كيفيت عالي

كرونا در محل كار

۳۴ بازديد

كرونا (كويد 19) در محل كار

با توجه به مسئوليت­هاي اجتماعي مترجمين،  تيم لينگو ترجمه  تصميم گرفت يك سري راهنمايي­هاي سازمان جهاني بهداشت در مورد بهداشت و ايمني محل كار در زمان پاندمي كويد 19 (كرونا) را ترجمه كرده و در اختيار همراهان عزيز  سايت ترجمه لينگو  قرار دهد:

كويد 19 - لينگو ترجمه

كويد 19 - لينگو ترجمه

 

- ميزان ريسك ابتلا به كويد 19 در محل كار چقدر است؟

ريسك قرار گرفتن كارمندان در معرض كويد 19 در محل كار بسته به اين است كه احتمال نزديك شدن افراد به فاصله كمتر از يك متر با آنها چقدر مي باشد، آيا قرار است با افرادي كه ممكن است مبتلا به كويد 19 باشند به صورت مداوم در تماس فيزيكي باشند و آيا قرار است با سطوح و اجسامي سر و كار داشته باشد كه احتمال آلودگي دارند؟

- چگونه مي توان ريسك در معرض كويد 19 قرار گرفتن در محيط كار را ارزيابي كرده و اقدامات پيشگيرانه انجام داد؟

مديران شركت­ها مي­توانند با كمك يك فرد متخصص و مشاور در بهداشت و امنيت محيط كار ارزيابي سريعي از ميزان ريسك محل كار خود داشته باشند و احتمال ريسك در معرض قرار گرفتن افراد را مشخص كرده و به اين ترتيب اقدامات پيشگيرانه در محل­هاي پر ريسك انجام دهند. اين ارزيابي بايد براي همه بخش­ها و همه شغل­ها تكرار شود.

بخش­هاي كم ريسك

شغل­ها يا بخش­هايي هستند كه تماس مكرر يا مستقيم با عموم افراد ندارند. كاركنان اين گروه از لحاظ كاري كمترين تماس را با عموم مردم و همكاران خود دارند. از اين دست مشاغل مي توان به افراد دوركار، كارمندان دفتري بدون ارباب رجوع يا بدون تماس با همكاران ديگر و كارمنداني كه خدمات خود را به صورت تلفني ارائه مي­دهند اشاره كرد.

بخش­هايي با ريسك متوسط

بخش­ها يا شغل­هايي كه به صورت منظم و نزديك با مردم و سايرين در ارتباط هستند. ميزان ريسك متوسط مربوط به شاغلاني است كه تماس نزديك و منظمي با ساير افراد در محيط­هاي كاري شلوغ دارند (مثلا فروشگاه­هاي مواد غذايي، ايستگاه­هاي اتوبوس، حمل و نقل عمومي و ساير فعاليت­هاي شغلي كه فاصله­گذاري اجتماعي يك متري در آنها زياد قابل اجرا نيست)، يا شغل­هايي كه نيازمند رابطه نزديك و مداوم بين همكاران مي­باشد. اين گروه مي­تواند همچنين شامل مشاغلي باشد كه با افرادي در تماس مداوم هستند كه از نواحي با جابه­جايي اجتماعي باز مي­گردند. مثلا كارمندان پيشخوان در خرده فروشي­ها، پيك­هاي تحويل درب منزل، كارمندان هتل، كارگران ساختماني، نيروي پليس و امنيتي، بخش حمل و نقل عمومي، كاركنان بخش آب و بهداشت.

بخش­هايي با ريسك بالا

شغل­هايي كه در آنها فرد با اشخاصي در تماس نزديك است كه احتمال دارد مبتلا به كويد 19 باشند يا با اشيا و سطوحي در تماس است كه به احتمال زياد آلوده به ويروس كويد هستند. براي نمونه، مسئولان حمل و نقل كه مسئول انتقال افراد آلوده به كويد 19 يا افراد مشكوك به اين بيماري هستند و بين راننده و بخش مسافر در خودروي آنها جدا نشده است. افرادي كه در منزل شخص مبتلا به كويد كار خانه­داري يا مراقبت از بيمار انجام مي دهند، افرادي كه با اشخاص فوت شده از كويد 19 يا مشكوك به كويد 19 در زمان مرگ در تماس هستند. شغل­هايي كه در اين دسته قرار مي­گيرند شامل افرادي است كه در منزل ديگران كار مي­كنند، كارمندان بخش خدمات اجتماعي، پرسنل حمل و نقل و پيك­هاي تحويل درب منزل، تكنيسين­هاي تعميرات كه به منزل افراد مي­روند مانند لوله كش­ها، برق­كارها و غيره كه ممكن است در منازلي خدمات رساني كنند كه فرد داراي كويد 19 در آن منازل زندگي مي­كند.

- براي پيشگيري از ابتلا به كويد 19، چه مسائلي بايد در همه محل­هاي كار رعايت شود؟

يك سري اقدامات پيشگيرانه در ارتباط با كويد 19 بايد در تمام محل­هاي كار رعايت شوند. مثلا همه افراد بايد به شكل مرتب دستان خود را بشويند يا با الكل ضدعفوني كنند، مسائل مربوط به بهداشت تنفسي را رعايت كنند، مثلا موقع سرفه جلوي دهان خود را بپوشانند، فاصله فيزيكي حداقل يك متر يا بيشتر را بر اساس قوانين كشور خود رعايت كنند، در محيطي كه رعايت فاصله ممكن نيست ماسك بزنند، محيط كار به صورت منظم تميز و ضدعفوني شود، و از جا به جايي­هاي غيرضروري پرهيز كنند. ارائه پيام­ها و سياست­هاي روشن، آموزش كارمندان و مديران براي افزايش آگاهي نسبت به كويد ضروري است. مديريت افرادي كه مبتلا به كويد 19 هستند يا با آنها در تماس هستند بسيار حياتي است. بايد از كارمنداني كه احساس مي كنند حالشان خوب نيست يا داراي علائم كويد 19 هستند خواسته شود در منزل بمانند، خودشان را قرنطينه كنند و با پزشك يا خط تماس مربوط به كويد 19 در شهر خود تماس بگيرند و در مورد آزمايش دادن يا مراجعه به بيمارستان از آنها كمك بگيرند.

- توصيه سازمان جهاني بهداشت در مورد تب سنجي

استفاده از تب سنج در محل­هاي كار براي جلوگيري از ورود بيماران احتمالي نمي­تواند تاثيري بر شناسايي تمامي افراد مبتلا به كويد 19 داشته باشد چون خيلي از افراد در مراحل اوليه تب ندارند. برخي از بيماران مي­توانند با خوردن داروهاي تب­بر تب خود را كاهش داده و در اين غربالگري شناسايي نشوند تا از تبعات غيبت از محيط كار دور بمانند. تكيه كردن بر روش غربال­گري بر اساس تب به تنهايي نمي­تواند جلوي گسترش كويد 19 را بگيرد.

سخن پاياني مترجم

بر اساس مقاله ها و اخبار اعلام شده توسط محققين و سازمان جهاني بهداشت كه به صورت پراكنده در سايت­ها و خبرگذاري­هاي گوناگون مطالعه كرده­ايم، بهترين راه پيشگيري و مبارزه با كويد 19 كماكان استفاده از ماسك، رعايت فاصله اجتماعي و شستن دست­ها مي­باشد. مراقب سلامت خود باشيد.

 خدمات تخصصي وب سايت لينگو ترجمه عبارتند از:

ترجمه مقاله

ترجمه كتاب

ترجمه كاتالوگ و بروشور

ترجمه سايت

ترجمه قرارداد

ترجمه انگيزه نامه

ترجمه رزومه


بهترين قيمت ترجمه مقاله تخصصي را از لينگو ترجمه بخواهيد. 

 

منبع مقاله

 

هفت گام مهم براي شروع يك كسب و كار آنلاين

۳۲ بازديد

نسخه انگليسي و كامل اين مقاله توسط وب سايت entrepreneur نوشته شده است. بخش هاي داخل پرانتز توسط لينگو ترجمه اضافه شده است.

براي جذب مشتري به وب سايت كوچك خود و قانع كردن آنها براي شروع خريد، اين برنامه را دنبال كنيد.

1) ببينيد در كدام بخش بازار نياز وجود دارد و آن نياز را برآورده كنيد.

بيشتر افرادي كه در شروع كار خود هستند يك اشتباه رايج انجام مي دهند. قبل از اينكه بازار فروش خود را بيابند به دنبال يافتن محصول مي روند. براي اينكه شانس موفقيت خود را افزايش دهيد بايد اول بازار هدف خود را بيابيد. روش كار به اين صورت است كه بايد يك گروه از افراد را بيابيد كه به دنبال يك راه حل براي مشكل خود هستند اما نمي توانند آن را پيدا كنند. اينترنت سبب شده اين دست جستجوها براي يافتن بازار ساده تر شود. (مثلا خود ما به عنوان موسسين لينگو ترجمه، قبل از تاسيس اين پلتفرم آنلاين كاملا در حوزه كاري خود شناخته شده بوديم و خيلي قبل از تاسيس لينگو ترجمه با شركت هاي خوشنام و افراد حرفه اي به صورت فريلنس كار مي كرديم. سپس براي گسترش كار خود به فكر تاسيس سايت لينگو افتاديم تا بتوانيم خدمات با كيفيت ترجمه را در اختيار طيف گسترده تري از افرادي قرار دهيم كه به دنبال يافتن پلتفرمي براي دريافت خدمات ترجمه با كيفيت عالي بودند و اولويت اصلي خود را كيفيت بالاي ترجمه مي دانستند. در واقع در زمان تاسيس لينگو ترجمه ما كاملا بازار هدف خود را شناسايي كرده و حتي در آن حضور داشتيم).

در اين راستا بايد قبل از شروع كار خود به سراغ فروم هاي مربوط به شغل خود برويد تا ببينيد مردم چه سئوالاتي مي پرسند و چه مشكلاتي دارند و سعي كنيد پاسخگوي اين مشكلات باشيد (مثلا در بازار پر رقابتي كه ما در آن حضور داريم، با بررسي نظرات مردم به اين نتيجه رسيديم كه ترجمه با كيفيت پائين به راحتي در دسترس همه هست و افرادي كه كيفيت ترجمه براي آنها اهميت ندارد به راحتي مي توانند به آن دسترسي داشته باشند. بنابراين ترجيح داديم كلا وارد اين بخش بازار نشويم و تمركز خود را فقط روي مشترياني قرار دهيم كه نياز به دريافت كار با كيفيت بالا دارند. يعني سعي كرديم حتي ترجمه مقاله دانشجويي را نيز با كيفيت بالا ارائه كنيم و با وجود پر سود بودن بخش ترجمه هاي كيفيت پائين از آن كاملا چشم پوشي كرديم. در نتيجه در وب سايت لينگو ترجمه خبري از پينشنهاد كيفيت هاي گوناگون براي ترجمه مقاله نيست و ما كيفيت به اصطلاح برنزي يا نقره اي نداريم و قيمت ترجمه مقاله بر اساس كيفيت دسته بندي نمي شود. بنابراين برند خود را در كل بازار مبتني بر كيفيت تعريف كرديم. اگر مي خواستيم روي دسته ديگر مشتريان تمركز كنيم كه اهميتي به كيفيت نمي دهند بايد روي موضوعاتي مانند ترجمه ارزان يا ترجمه آماده به عنوان كلمات كليدي كار مي كرديم و در زمان جذب مترجم نيز مي توانستيم همه افرادي كه تمايل به كار با ما داشتند را جذب كنيم. بنابراين بازار هدف كاملا به فرم كار ما، نوع كارمندان ما، معرفي برند و ساير موارد شكل داد).

 

شما بايد به دنبال كلمات كليدي بگرديد كه تعداد زيادي از افراد آنها را جستو مي كنند اما روي آنها رقابت زيادي وجود ندارد. وب سايت رقباي بالقوه خود را بررسي كنيد و ببينيد آنها چطور به نياز بازار پاسخ مي دهند. سپس مي توانيد از چيزهايي كه آموخته ايد استفاده كنيد و محصولي ايجاد كنيد كه براي بازاري كه يافته ايد مناسب است و بايد دقت كنيد كه اين كار را بايد بهتر از رقباي خود انجام دهيد. (مثلا در بازار ما كلمه كليدي ترجمه مقاله يا قيمت ترجمه مقاله يا حتي ترجمه مقاله تخصصي و ترجمه مقاله فوري بسيار رقابتي است و اغلب افراد روي عباراتي مانند بهترين سايت ترجمه يا موارد اين چنيني كار مي كنند).

2- متني بنويسيد كه سبب فروش شود. متن سايت خود را به نحوي بنويسيد كه سبب پيشبرد فرآيند فروش از لحظه ورود مشتري به سايت تا لحظه خروج شود. عناوين جذاب بنويسيد. توضيح دهيد محصول شما دقيقا به چه دردي مي خورد. به خودتان به عنوان شخصي كه مشكلي را با محصول خود حل مي كند اعتبار دهيد. نظرات افرادي كه محصول شما را خريداري كرده اند را نشر دهيد. در مورد محصول توضيح دهيد و به مشتري بگوييد چه مزايايي دارد. قيمت خوبي بدهيد. ضمانت مناسب بدهيد. در صورت لزوم حراج مدت دار اعلام كنيد.

3- يك وب سايت ساده با كاربري راحت طراحي كنيد. توجه داشته باشيد كه وب سايت شما تنها محل برخورد مشتري با شما است. بنابراين محيط آن را كاربر پسند طراحي كنيد.

4- از موتورهاي جستجو براي جذب ترافيك به وب سايت خود استفاده كنيد. (در خصوص راه هاي انجام اين كار مقالات بسيار زيادي در اينترنت وجود دارد. مي توانيد با كليد واژه «سئو» بسياري از آنها را بيابيد)

5- براي خودتان به عنوان متخصص شهرت كسب كنيد. مردم براي كسب اطلاعات به اينترنت مراجعه مي كنند. اطلاعات مناسب را به صورت رايگان در سايت هاي مختلف در اختيار مردم قرار دهيد، خواهيد ديد كه ترافيك شما چقدر افزايش خواهد يافت. البته فراموش نكنيد كه هر جا نظر تخصصي داديد لينك سايت خود را هم قرار دهيد.

6- با ايميل با مشتريان و ثبت نام كنندگان سايت خود در ارتباط باشيد. وقتي در سايت خود امكان ثبت نام قرار مي دهيد به اطلاعات بسيار ارزشمند دست پيدا مي كنيد. مشتريان و افرادي كه در سايت ثبت نام كرده اند به شما اجازه داده اند براي آنها ايميل ارسال كنيد. از اين فرصت به درستي براي تبليغات استفاده كنيد.

7- روي فروش كالاها به مشتريان قبلي و فروش نسخه هاي جديدتر به مشترياني كه نسخه هاي قبلي را خريداري كرده اند سرمايه گذاري كنيد (مثلا اگر موبايل مي فروشيد، با آمدن مدل جديدتر به مشتريان خود ايميل بدهيد و به آنها اطلاع دهيد كه مثلا مدل 2020 كالايي كه آنها در 2019 خريده اند موجود شده است)

چه يك كسب و كار جديد باشيد و چه يك كارآفرين قديمي كه مي خواهد كسب و كاري جديد راه اندازي كند، مي توانيد از اين نكات بهره مند شويد. اينترنت و دنياي خدمات آنلاين سبب شده همه چيز خيلي سريع تر به سمت جلو حركت كند. يك سال حضور شما در كسب و كار آنلاين به اندازه 5 سال حضور شما در دنياي واقعي براي شما شهرت و اعتبار مي آورد. اگر يك كسب و كار جديد هستيد كه تازه كار خود را شروع كرده ايد، همين مراحل را طي كنيد و اگر مدتي از زمان تاسيس كسب و كار آنلاين شما مي گذرد، اين ليست را بررسي كنيد و ببينيد كجاي كار را اشتباه كرده ايد يا اصلا انجام نداده ايد.

 

منبع اين مقاله

 

جهت سفارش ترجمه مقاله و انواع متون تخصصي و همچنين استعلام قيمت ترجمه مقاله به سايت لينگو ترجمه مراجعه كنيد.